piątek, 15 marca 2013

Narcyzm?

      Maciek jest nauczony, że jak poprawnie wykona jakieś trudniejsze zadanie, to bije mu się brawo, mówimy, że super, bardzo dobrze, rewelacja i takie tam:). Czasem nawet  brawo bije sobie sam :). Podczas którejś z wizyt u pani logopedki spytałam (gdyż tam też jest bardzo chwalony), czy nam przypadkiem jakiś mały narcyz nie wyrośnie. Pani logopedka jednoznacznie odpowiedziała, że krzywdy mu to nie zrobi. Życie na pewno jeszcze nie raz da mu w kość, musi więc mieć bagaż pozytywnych doświadczeń i wiary w samego siebie, aby nie dać w przyszłości i mieć z czego czerpać w trudniejszych momentach. Myślę tu przede wszystkim o okrucieństwie innych dzieciaków - Maciek jest bardzo drobny, nosi mocne okulary - a to już na pewno jest "dobry powód" do kpin czy żartów. Tak więc budujemy jego poczucie własnej wartości ile wlezie:).

     Wczoraj rano zawołał mnie po przebudzeniu "mama stałam, oć góly". Czyli mama, już nie śpię, chodź po mnie na górę:).
     Dziś ośnieżonymi butami ubrudzil podłogę w korytarzu. Oznajmił mi "mama, bludne, umyjes to? " Tak więc mama mopa do ręki i jechano, umyłam brudną podłogę. Podoba mi się, że jego mowa nie jest na zasadzie "kali mieć kali jeść", tylko elegancko odmienia swoje zdania przez odpowiednie przypadki  i czasy :)

Na załączonym obrazku przygotowania do sezonu :)

4 komentarze:

  1. Myślę, że naszym dzieciom daleko do narcystycznych ludzików, a chwalić trzeba, niech wyrosną na pewnych siebie:)a co!!!
    Maciuś super gada, mały zdolniacha.
    Zazdroszczę wam tej pani logopedki, też bym taką chciała pod ręką.
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza pani logopedka jest także psychologiem, więc mam dwupak specjalistów za jedną wizytą:). Naprawdę jest super fachowcem, zawsze przygotowana, wymyśla młodemu przeróżne prace do wykonania:)

      Usuń
  2. Też uważam, że chwalenie mu nie zaszkodzi! To mu daje tylko siłę! Niewychowawcze byłoby nagradzanie np. słodyczami albo zabawkami. Ale dobre słowo nie jest złe :)
    A ja się dołączę do pochwał- BRAWO MACIUŚ, świetny z Ciebie Mały Mądrala!
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana Ty już tu nam nie musisz tłumaczyć zadań Maciusia, bo czytając je doskonale rozumie o co mu chodzi :)

    OdpowiedzUsuń